علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام
نوشته شده توسط : امیر

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

براساس تحقیقات انجام شده در سال 2018 که توسط بلومبرگ صورت پذیرفت عددی بالغ بر 58 درصد کاربران فضای مجازی روزانه به اینستاگرام مراجعه می نمایند. همچنین این شبکه اجتماعی محبوب در میان برندها نیز از درصد مقبولیت بالایی برخوردار است و می توان گفت اکثر کسب و کارهای مهم و برندهای معتبر جهان در اینستاگرام به فعالیت می پردازند.

شواهد و قرائن نشان می دهد که اینستاگرام در سال های اخیر به خوبی توانسته است محبوبیت خود را بصورت روز افزون افزایش داده و جای بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر چون فیسبوک را بگیرد. سوال اصلی اینجاست که چه چیزی باعث این محبوبیت و فراگیر شدن گشته است؟؟

شناخت علل محبوبیت اینستاگرام می تواند در استفاده بهینه از این شبکه اجتماعی تاثیر بسزایی داشته باشد. ما در این مقاله تحت عنوان “” علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام “” قصد داریم شما را با این عوامل تا حدودی آشنا نماییم.

 

محبوبیت اینستاگرام در کدام کشورها بیشتر است؟

براساس تحقیقات وبسایت statista که در ماه ژانویه 2018 نتایج آن را اعلام نمود ، شاهد معرفی فهرست 10 کشور جهان که مردم ما بیشترین عضویت و استفاده از اینستاگرام را دارند ، هستیم. جالب است بدانید که نام کشورمان نیز در میان این 10 کشور به چشم می خورد که این موضوع نشان دهنده همه گیر شدن اینستاگرام در میان مردم ماست.

در ادامه شما را با لیست این ده کشور به ترتیب آشنا می کنیم که بیشترین کاربران اینستاگرامی را دارند.

 

 ۱. ایالات متحده آمریکا  ۶. روسیه
 ۲. برزیل  ۷. ایران
 ۳. اندونزی  ۸. ژاپن
 ۴. هند  ۹. انگلستان
 ۵. ترکیه  ۱۰. مکزیک

 

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

 

در این فهرست ایالات متحده آمریکا با بیش از ۱۱۰ میلیون کاربر، برزیل با بیش از ۵۷ میلیون و اندونزی با ۵۳ میلیون کاربر فعال در ماه، به ترتیب در جایگاه‌های نخست، دوم و سوم جای گرفته‌اند. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران فضای مجازی به شمار می‌رود که در این میان، نسل جوان و نوجوان از آن استقبال بیشتری نسبت به سایر رده‌های سنی کرده‌اند.
کشور عزیزمان ایران نیز با داشتن بیش از ۲۴ میلیون کاربر فعال در ماه، در رتبه هفتم این رده بندی و فهرست ده‌گانه قرار گرفته است که این مطلب نشان دهنده قابلیت های تبلیغاتی بالای اینستاگرام در ایران می باشد.

 


 

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

 

اول) اینستاگرام شبکه ای برای همه مردم: شاید اولین چیزی که هنگام کارکردن با اینتساگرام به چشم بیاید سادگی و کاربر پسند بودن آن است ، اینستاگرام از سادگی بسیاری بهره می برد ، امکان استفاده از انواع فیلترها ، امکانات تغییر در عکس ها و تصاویر ، تنظیمات گسترده شخصی سازی پیج و… مواردی است که اینستاگرام با حفظ سادگی آن ها را به کاربرانش هدیه می دهد. این مساله تا حدی پیش رفته است که حتی افرادی که آشنایی زیادی با فضای مجازی ندارند می توانند به راحتی کار با اینستاگرام را بیاموزند. افراد با سنین مختلف پیج خودشان را ساخته و تصاویرشان را با دیگران به اشتراک می گذارند ؛ حتی آن دسته از افرادی که فعالیت اجتماعی زیادی ندارند و بیشتر وقتشان را در خانه می گذرانند ترجیح می دهند با بهره گیری از اینستاگرام از محیط اطراف و وقایع پیرامونشان اطلاعات جامعی کسب نمایند.

 

دوم) زبان بین المللی یکسان و عکس محور بودن اینستاگرام: بسیاری از طرفداران اینستاگرام مهم ترین دلیل خود در استفاده از این شبکه اجتماعی را عکس محور بودن آن می دانند. از نظر این افراد از طریق اینستاگرام می توان تنها با اشتراک تصاویر بسیاری از حرف ها را به کاربران منتقل نمود و دیگر نیازی به نوشتار و … نیست. عکس محور بودن روشی گویاتر ، تاثیرگذارتر ، قانع کننده تر و آسان تر از سایر روش هاست. علاوه بر آن اشتراک تصاویر نیازی به ترجمه ندارد و اکثر کاربران با مشاهده تصاویر می توانند مفهوم مورد نظر ما را درک کنند.

 

سوم) معرفی راحت تر هویت و سبک زندگی کاربران: عکس ها بسیار راخ ت و سریع گویای شخصیت ، هویت و سبک زندگی ما هستند. با مشاهده چند تصویر منتشر شده توسط یک فرد تقریبا می شود فهمید که او چه طرز فکری دارد ، در چه شرایطی زندگی می کند ، سبک زندگی اش چگونه است ، چه مسائلی برای او مهم است و … . عکس ها در اینستاگرام به راحتی هویت افراد را نمایان می کنند. این موضوع یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت اینستاگرام است چرا که این موضوع باعث ارتباط گیری راحت تر کاربران و شناخت دقیق تر آن ها از یکدیگر می شود. 

 

چهارم) قابلیت های تجاری و برندینگ اینتساگرام: با اینکه مدیران و سازندگان اینستاگرام بارها اعلام کرده اند این شبکه اجتماعی را برای ارتباط گرفتن مردم با یکدیگر و نشان دادن دنیای پیرامونشان پایه گذاری کرده اند، اما خواسته یا ناخواسته، این فضای مجازی، قابلیت تجاری نیز پیدا کرده و برای برخی شرکتهای بزرگ یا کسب و کارهای خانگی، منافعی به همراه داشته است.کسب و کارهای مختلف با ساختن پیج در اینستاگرام و معرفی خدمات یا محصولاتشان با استفاده از تصاویر یا ویدئو فضای بسیار مساعدی را برای خودشان فراهم نموده اند و توانسته اند بازاریابی مناسبی را انجام دهند.

 

پنجم) توانایی اطلاع رسانی سریع اینستاگرام: در شبکه اجتماعی اینستاگرام ، کاربران امکان دازند از زندگی روزمره خود ، حوادث و وقایع اطرافشان و یا هر چیزی را که دوست دارند عکس گرفته و نهایتاً آن را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. از آنجا که این به ‌اشتراک گذاری از طریق تلفن همراه و تبلت به سادگی صورت می‌گیرد و افراد در بیشتر طول روز موبایل و تبلت هایشان را همراه خود دارند ، می‌توانند در هر جایی که باشند، با دیدن واقعه ای مهم، دیگران را در جریان آن اتفاق قرار دهند.

 

ششم) اینستاگرام ، شبکه اجتماعی مرتب ، کلاسیک و مدرن: یک قابلیت متمایز اینستاگرام، قرار گرفتن تصاویر به فرم مربع شبیه به عکس دوربین‌های اینستماتیک کداک یا پولاروید است. در این حالت، این شبکه به اشتراک گذاری عکس، هم احساسی نوستالژیک به کاربر منتقل می‌کند و هم با انواع قابلیت‌هایی که در اختیار او می‌گذارد، سبب می‌شود عکسها از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. در حقیقت اینستاگرام امکانات مدرن و پیچیده را با زبانی ساده به کاربران ارائه داده است این توانایی ها ، هم برای کسانی که مخاطبان عادی عکس و عکاسی هستند از جذابیت برخوردار است و هم برای عکاسان حرفه ای که می‌خواهند به جای نمایشگاه عکس، از طریق تلفن همراه با مخاطبانشان ارتباط داشته باشند.

 

هفتم) بالا بردن میزان واکنش پذیری افراد نسبت به وقایع: بالا رفتن دقت نظر نسبت به حوادث و محیط زندگی در کنار افزایش کیفیت زندگی یکی از اصلی ترین نتایج استفاده صحیح کاربران از اینستاگرام است. بصری بودن تبادل اطلاعات در اینستاگرام باعث می شود که افراد با دقت بیشتری به جزییاتی که در اطرافشان وجود دارد نگاه کنند و برای داشتن زندگی با کیفیت بهتری نسبت به آنچه قبل از آن داشتند، تلاش کنند. کاربران اینستاگرام به دنبال سوژه سازی با دقت بالایی به حوادث و مسائل اطرافشان نگاه می کنند. البته لازم به ذکر است که این موضوع می تواند در بسیاری از موارد باعث مصرف گرایی ، الگوبرداری غلط و انتشار اکاذیب به منظور محبوبیت شود.

 

هشتم) کاهش فاصله طبقاتی در ارتباط گیری: یکی از قابلیت های جالب اینستاگرام که در اغلب شبکه های اجتماعی دیگر نیز وجود دارد، قابلیت ارتباط گرفتن مردم با افراد سرشناس در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، سیاسی و … است. چهره های دانشگاهی یا بازیگران و خواننده ها و ورزشکاران سیاست مداران و افراد سرشناس، با حضور در این شبکه اجتماعی و به اشتراک گذاشتن دیدگاه ها و آخرین فعالیت هایشان، به طور مستقیم با مردم در ارتباط هستند و انتقادها و پیشنهادهای آنها را سریعا دریافت می‌کنند. این قابلیت که مزیتی دوسویه است، تا کنون پای چهره های سرشناس زیادی را به اینستاگرام باز کرده است؛ هرچند در برخی موارد، هجمه هایی که علیه آنها در صفحه شخصی شان صورت گرفته سبب شده عطای داشتن آن را به لقایش ببخشند.

 

نهم ) ایجاد تحرکات اجتماعی: یکی از مهمترین اتفاقاتی که شبکه های اجتماعی به همراه داشته، تحرک اجتماعی و بیرون آوردن اجتماع از فضای رکود و رخوت است. اینستاگرام به خوبی توانسته است که مردم را در مورد مسائل مختلف اجتماعی مطلع نموده و آن ها را وادار به کنش نماید. بارها شاهد این بوده ایم که یک سو مدیریت ، رفتار ناپسند یا بی توجهی نسبت به وظایف توسط مسئولین ، سیاست مداران ، بازیگران و … آن ها را مورد هجمه های فراوان در اینستاگرام قرار داده است. اینستاگرام فضای انتقادی و پیشنهادی فعال و کنش گرایی را به وجود آورده است.

 

 


 

با توجه به موارد مطرح شده شاید بسیاری از شما به دنبال فعالیت در این شبکه اجتماعی محبوب باشید. می توانید به منظور کسب آگاهی بیشتر در مورد اینستاگرام به صفحه ” مقالات آموزشی کار با اینستاگرام ” مراجعه نمایید. همچنین می توانید برای دریافت خدمات اینستاگرامی از قبیل خدمات لایک اینستاگرام ، فالوور اینستاگرام و … به لینک ” خدمات اینستاگرام ” مراجعه نمایید.

 

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام

علت های محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام





:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: